بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Türkiye'de İlahiyat ve Üniversitelere nasıl bakıyorum?

Selamun Aleyküm,

Türkiye'de ki eğitim ve eğitim kurumlarına da elbette bir takım eleştirilerim var. Ancak asıl eleştirim bu hususta bu kurumlardan çıkan öğrencilere olacak. Bu yazımda okulda ki okuma şeklinin İslami olup olmadığı ile ilgili bir şey yazmayacağım. Bunun yerine temelde eğitim sistemi ile ilgili bir kaç eleştirimi yöneltmek istiyorum.
Eleştiri yapar iken bu eleştirilerimi elimden geldiğince açıklamaya ve olması gerekenin ne olduğunu kısaca yazacağım.
eğitim kurumlarına eleştiri

Bilgi olan Yorum

İlk eleştirim öğretim görevlilerine olacak, bu husus her ne kadar kabul edilmese dahi ilkokul da dahil tüm eğitim ve öğretim kurumlarında var olan bir sorun bence. Ben her insanı bir birey olarak görür ve kendi fikirlerinin oluşmasını isterim. Öğretim görevlileri kendi dini ve siyasi görüşlerini öğrencisine ya zorla vermeye çalışması yada kendisi gibi düşünmesini sağlamak amacıyla bilgiyi yorumlayarak kendi yorumunu öğrenciye vermesi son 100 yıldır tamamen cahilleşmemizi sağlayan en büyük etkendir. Bunun yerine yapılması gereken saf bilginin öğrenciye verilerek doğruyu yanlışı öğrencinin bulmasını sağlamak olmalıdır. Zaten bir sonraki eleştirimin de bununla dolaylı olarak etkileşim içinde olduğunu düşünüyorum.

Mezun olan Asalak

Okulu bitiren öğrenciler daha doğrusu mezunlar kendilerini geliştirmeyi ve yeni şeyler öğrenmeyi tamamen bitiriyorlar. Örneğin fizik bölümünü bitirip mezun olmuş bir fizikçi, bu alandaki gelişmeleri takip etmiyor veya etmeye gerek görmüyor. Öğrencilere bilimin her dakika geliştiği, insan beyninin de yeni şeyler öğrenemeyen asalak bir beyin olmadığı öğretilmelidir.

Mankenlik Ajansı

Üniversite veya lise okul değil sanki mankenlik ajansı. Bu söylediğimi anlamanız için bir üniversitede okuyor olmanıza gerek yok. Bir üniversitenin veya lisenin önünden geçmeniz ne demek istediğimi anlamanıza yardımcı olacaktır. Öğrencilerden öğretmenlere hepsinin halinden öğretmeye ve öğrenmeye gelmedikleri belli zaten. Niyetlerini bilemem ama görünen köy uzakta değildir. :)

Her öğretim görevlisi ve her öğrenci böyle değildir elbette. Lakin bahsettiğim gibi olmayanların sayısı istisna dahi olamayacak kadar azdır. Olsa bile istisnalar kaideyi bozmuyor malesef.

Peki durum böyle iken ne yapmak gerekir onu ben bilemem. Zira yazdıklarımı okuyup hala bir şey anlamayana edecek bir kelam bulamam.

Allah'a emanet olun! Selamunaleyküm

0 yorum:

Yorum Gönder

Copyright © asakirullah.com - Hakkımızda - İletişim | Powered by Blogger

Tüm hakları saklıdır!